OryNider
Membru cu statut special
Membru din: Mie Apr 05, 2006 9:45 am Mesaje: 906 Localitate: Arad, Romania
Anul naşterii: 31 Aug 1976
|
Nu, hades este acelaşi lucru cu tartaros şi se referă la cuvântul românesc iades sau iad, adică locuinaţa morţilor, un loc de aşteptare în interiorul Pământului care este împărţit în două deoarece sunt două categorii de oamenii care fiecare aşteaptă fie răsplata fie condamnarea.
Abysous nu este aceaşi lucru deoarece se referă la partea cea mai de jos la iadesului unde sunt închişi şi demonii care sunt legaţi, iar din cauza prezenţei lor acolo şi din cauza că acolo este aproape de miezul lichid al planetei noastre, este locul cel mai rău.
De altfel eu cred că miezul acesta al pământului care este lichid este tot una cu lacul de foc şi că toţi aceşti termeni se referă la etaje care sunt una peste alta în interiorul pământului şi încep cu solul în care sunt mormintele comemorative.
_________________ Dar, dacă va face cineva să păcătuiască pe unul din aceşti micuţi, care cred în Mine, ar fi mai bine pentru el să i se lege de gât o piatră mare de moară şi să fie aruncat în mare. (Marcu 9:42)
|
calea
Membru Special
Membru din: Mie Apr 05, 2006 8:58 am Mesaje: 569
|
cu alte cuvinte abisul este în hades........si eu cred aşa..........dar eu cred că tartaros = abis.....caci demonii sunt legati în tartar:
2Petru 2:4.Pentru că, dacă zéul nu a cruţat pe îngerii cei păcătuind; ci, aruncându-i într-un adânc6529, cu lanţuri ale întunericului6530; i-a predat, fiind păstraţi pentru judecată.
6529într-un loc adânc şi întunecat, numit de greci: Tataros.
|
OryNider
Membru cu statut special
Membru din: Mie Apr 05, 2006 9:45 am Mesaje: 906 Localitate: Arad, Romania
Anul naşterii: 31 Aug 1976
|
Işfa Alin scrie: Păi de unde reiese din NT diferenţa? Doar din expresiile în sine?
Asta nu e o dovadă sigură.............
Abisul = hadesul:
Dacă comparăm textele: Romani 10:7; Efeseni 4:8; Matei 12:40 cu textul din Fapte 2:27,31. Isus a fost chiar în „adânc” (Romani 10:7 - abyssois), în părţile mai de jos ale pământului, în inima pământului, încă conform cu Fapte 2:27,31 El a fost în hades. Deci în Hades este şi şi abysos (abisul). Faptul că într-un compartiment al locuinţei morţilor este adâncul (tartaros), reiese clar şi din declaraţiile psalmistului, care în Psalmul 88:11 declară: „Se vorbeşte de bunătatea Ta în mormânt şi de credincioşia Ta în Adânc?” În Scripturi, mormântul sau groapa uneori este prezentat ca fiind sheolul (comp. cu Isaia 14:15), iar în Psalmul 88:11 acesta este prezentat ca fiind: adâncul (ebr. abbadon). Tot la fel în Proverbe 30:16 este prezent atât hadesul cât şi tartaros (în BCR „pământul”) în textul Septuagintei. Ezechiel 31:3-18, din acest pasaj este descrisă următoarea situaţie: Asirianul comparat cu un copac falnic, superior de ceilalţi copaci, este dat din cauza mândriei lui, în mâinile viteazului popoarelor, probabil în mâinile babilonului şi a altor popoare străine, aceştia l-au tăiat. Rezultatul: atât el cât şi alte popoare simbolizate prin copaci, au fost date pradă morţii, şi ei există într-o anumită formă, „în adâncimile pământului”, printre cei ce se coboară în gropă, din nou se dovedeşte că adâncul este sheolul (comp. v.14 cu 15). Iar în v. 16 se arată că popoarele simbolizate de copaci s-au consolat în sheol, în locuinţa morţilor, numită aici şi: „cele mai de jos locuri ale pământului” (v.18). Din acest pasaj, se desprind câteva adevăruri: 1) Sheolul este echivalent cu abisul (abyssos) sau cu „cele mai de jos locuri ale pământului”. 2) Cei morţi care merg în sheol-abis, care sunt deja „în cele mai de jos locuri ale pământului” (v.16) Aceeaşi situaţie o regăsim în Ezechiel 32:18-32, unde „locurile cele mai de jos ale pământului” (v.18) este descris ca fiind sheolul (v.21), ca fiind „adâncimile gropii” (v.23), ca fiind „groapă” (v.24).
O altă declaraţie surprinzătoare este declaraţia peronală a lui Dumnezeu despre adânc (abyssoy), în Iov 38:16,17 El descrie adâncul prin cuvintele: „...Sau te-ai plimbat tu prin fundurile adâncului? Ţi s-au deschis porţile morţii? Sau ai văzut tu porţile umbrei morţii?” Este foarte interesant cum Dumnezeu, arată că pentru a vedea: „fundul adâncului” e nevoie să se deschidă „porţile morţii” sau cele ale „umbrei morţii”. (vezi şi Iov 10:21,22; Proverbe 9:18; Matei 16:16). OryNider scrie: Romani 10:6, 7 ajută în clarificarea semnificaţiei “abisul” afirmând: “Pe când iată cum vorbeşte neprihănirea pe care o dă credinţa: ‘Dar nu spune în inima ta, “Cine se va sui la cer?” ca adică, să aducă pe Christos jos; ori, “Cine se va coborî în abis?” ca adică, să ridice pe Christos din morţi.’”
Apocalipsa 20:3,7 se referă la abis ca o “închisoare,” sau la o închisoare în interiorul abisului “L-a aruncat în abis, iar pe acesta la închis şi a sigilat intrarea deasupra lui, ... Când se vot împlini cei o mi de ani, Satana va fi dezlegat din închisoarea lui, şi va ieşi ...”
_________________ Dar, dacă va face cineva să păcătuiască pe unul din aceşti micuţi, care cred în Mine, ar fi mai bine pentru el să i se lege de gât o piatră mare de moară şi să fie aruncat în mare. (Marcu 9:42)
|
innoire
Membru Special
Membru din: Joi Apr 13, 2006 10:09 pm Mesaje: 503
Anul naşterii: 11 Noi 1969
|
Hadesul si abisul (abysson) nu sunt una si aceeasi 1. Hadesul este Locuinta Mortilor 2. Abisul este o temnita (Apoc 20:3) Candva credeam aca Satan va fi ucis la inceputul miei de ani - as interpretam textul - insa acum vad ca nu a fost corect, deoarece Satan este legat si nu ucis, omorat. Prin urmare, hadesul este locuinta celor ucisi, morti iar abisul este locuinta celor intemnitati. In prima intra oamenii, muritorii iar in a doua intra duhurile pedepsite (ingerii ce au pacatuit si Satan)
_________________ Dumnezeu este iubire.
|