![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Prefigurări profetice Relatarea cu Iosif
În cartea Biblică Geneza, în capitolele 37,39-50 ne este relatată o extraordinară relatare și o emoționantă dramă despre un bărbat pe nume Iosif care a fost vândut de frații săi ca sclav, despre pățaniile acestuia, despre coborârile și urcările acestuia pe treptele vieții sociale, despre ispitele, încercările și biruințele unui tânăr cu norme înalte cu o ținută morală ireproșabilă, și cu un final al vieții spectaculos. Dar eu doresc să vă relatez acest material, pentru că doresc să arunc o lumină profetică asupra acelor personaje și întâmplări. De aceea dacă nu ați citit acest episod din Biblie vă îndemn să-l citiți c
ât mai repede, iar dacă l-ați citit vă provoc să-l citiți din nou, dar nu ca pe o simplă povestire ci ca pe o dramă demnă de a fi consemnată în Cuvântul lui Dumnezeu, ca pe o relatare care are prefigurări profetice profunde, prin care puteți să înțelegeți mai bine evenimentele ce ne stau în față, adică profețiile despre poporul Israel, despre cei 144.000, despre cei doi martori din Apocalipsa 11, ba chiar mai mult, din această istorie putem vedea descrisă sentimentele lui Isus față de Israel care l-a răstignit, simțăminte față de însoțitorii Lui, adică cei 144.000 (clasa Beniamin), dar putem observa și relația dintre Dumnezeu Tatăl și Isus Cristos Fiul Lui.Dacă sunteți suficient de curioși atunci să facem mai întâi prezentările, adică să descriu pe scurt prefigurările profetice ale personajelor principale:
Notă:
În primul rând, trebuie să înțelegem că prefigurările profetice nu sunt paralele perfecte, adică nu tot ceea ce sa întâmplat în vechime ca dramă profetică are o împlinire exactă din toate punctele și unghiurile, căci unele lucruri doar dintr-un anumit unghi se potrivesc. De pildă, vânzarea lui Iosif a fost făcută pe bani ca și vânzarea Domnului Isus, dar Iosif a fost vândut pe 20 de arginți (Geneza 37:28), iar Isus pe 30 de arginți (Matei 26:14,15), totuși avem multe de învățat din aceste prefigurări. De asemenea vreau să precizez că această interpretare nu o consider infailibilă, ci o consider perfectibilă, astfel că dacă cineva mai are ceva de completat sau revizuit poate să mă contacteze.Dar să începem să intrăm în profunzimea acestei drame și să derulăm evenimentele de la început.
Cu aproape 2000 de ani înainte de Cristos, Iacov nepotul lui Avraam a locuit în țara Canaan, unde locuise ca străin și tatăl său Isac, el a avut două soții pe Leea și Rahela, Leea i-a născut pe Ruben, Simeon, Levi, Iuda, Isahar, Zabulon, și o fiică pe Dina. Iar sclava acesteia, Zilpa a născut pe Gad și Așer. Iar Rahela soția pe care Iacov o iubea cel mai mult a născut după o perioadă de sterilitate pe Iosif fiul bătrînețelor lui Iacov și pe Beniamin care în timp ce se năștea ea
a murit. Iar prin sclava sa Bilha a născut pe Dan și Neftali (Geneza 35:22-26).Dar să revenim la Iosif, acest tânăr când avea vârsta de șaptesprezece ani, păștea oile cu frații lui; și Iosif spunea tatălui lor vorbele lor cele rele, căci ei erau invidioși pe Iosif care era favoritul tatălui lor pentru că îl născuse la bătrânețe, ba chiar acesta i-a făcut lui Iosif o haină pestriță. Apoi Iosif a visat un vis și l-a istorisit fraților săi, care l-au urât și mai mult.
Visul era următorul:
,,Noi eram la legatul snopilor în mijlocul câmpului; și iată că snopul meu s-a ridicat și a stat în picioare; iar snopii voștri l-au înconjurat și s-au aruncat cu fața la pământ înaintea lui. Frații lui i-au zis: Doar n-ai să împărățești tu peste noi? și l-au urât și mai mult din pricina visurilor lui. Iosif a mai visat un alt vis și l-a istorisit fraților săi. El a zis: Am mai visat un vis! Soarele, luna și unsprezece stele se aruncau cu fața la pământ înaintea mea. L-a istorisit tatălui său și fraților săi. Tatăl său l-a mustrat și i-a zis: Ce înseamnă visul acesta pe care l-ai visat? Nu cumva vom veni, eu, mama ta și frații tăi să ne aruncăm cu fața la pământ înaintea ta? Ei nu înțelegeau că aceste vise nu veneau din mândria lui Iosif ci erau inspirate de la Dumnezeu. Situația lui Iosif este foarte asemănătoare cu cea a Domnului Isus, căci după cum acesta nu a fost înțeles de frații săi și de părinții săi, tot așa și Domnul Isus nu a fost crezut de frații săi (Ioan 7:5), iar dacă vă aduceți aminte episodul de la 12 ani al lui Isus, părinții lui l-au căutat ne-înțelegând că acesta trebuie să fie în templu, ba mai mult Luca consemnează: ,,...ei n-au înțeles spusele lui (Luca 2:39-50), tot așa și tatăl lui Iosif nu a înțeles preocupările spirituale ale acestuia și inspirația prin vise pe care acesta o primea de la Dumnezeu.Mai târziu Iacov ia dat o misiune lui Iosif, iar prezentarea lui Iosif înaintea tatălui său la chemarea acestuia este foarte asemănătoare cu chemarea și trimiterea Domnului Isus pe pământ, observați c
uvintele lui Iosif din Geneza 37:13: ,,Israel i-a zis lui Iosif: Frații tăi pasc oile la Sihem! Vino, căci vreau să te trimit la ei. <<Iată-mă, Sunt gata>> a răspuns el. Și observați cuvintele Domnului Isus consemnate în Evrei 10:7,,Iată-mă...vin să fac voia ta Dumnezeule! Și după cum Iacov la trimis pe Iosif la frații săi, tot așa Tatăl ceresc la trimis pe Isus la oile casei lui Israel, și cum a fost primit Iosif de aceștia, tot așa l-au tratat și evreii ca națiune pe Isus, dar mai bine să lăsăm ca evenimentele să se deruleze în cursul lor.Când Iosif se apropie de ținutul Dotan unde frații săi pășteau turmele, ei cum l-au văzut sau și pregătit să-l omoare, sfătuindu-se (Geneza 37:18), tot așa au procedat și sinedriu cu Isus (Matei 26:4), și după cum Ruben ia luat apărarea lui Iosif și opunându-lise fraților săi să nu-l omoare (Geneza 37:21,22), tot așa Nicodim sa opus răutății fariseilor (Ioan 7:50,51). Dar cu toate acestea Isus nu a scăpat de la moarte, și nici Iosif de la a fi vândut ismaeliților. Și după cum haina lui Iosif i-a fost luată de pe el și a căzut în mâna celor ce l-au vândut, tot așa și Cristos a fost dezbrăcat de haina lui, fiindcă a fost vândut (trădat) pentru 30 de monede de argint, iar Iosif pentru 20.
Negustorii ismaeliți sau madianiți îi poate reprezenta pe soldații romani care l-au luat din mâna evreilor pe Isus, ca și Iosif din mâna fraților săi, dar cei ce l-au vândut pe Isus adică conducătorii evrei au un mai mare păcat decât romanii, tot așa și frații lui Iosif (conducătorii
familiilor lor) sunt mai vinovați decât negustorii ismaeliți. Ca urmare acestui act mârșav, tatăl lui Iosif sa întristat foarte mult și a plâns, cu siguranță că și Tatăl ceresc sa întristat foarte mult când a văzut că poporul de legământ al Său Israelul a ucis pe unicul Său Fiu născut din El, reacția Lui a fost: un întuneric de câteva ore, un cutremur de o mare intensitate și chiar perdeaua din sfânta sfintelor sa sfâșiat în două, în mod asemănător dar la un calibru mai mic a procedat și Iacov care si-a sfâșiat hainele și a jelit pe fiul Său (Geneza 37:34,35; Matei 27:45-54).Mai târziu Iosif ajuns în Egipt a fost vândut lui Potifar un demnitar al lui Faraon, iar Iosif dând dovadă de credincioșie și hărnicie a făcut ca totul să prospere, astfel Iosif a fost pus mai mare peste casa lui Potifar, și astfel casa lui Potifar a fost binecuvântată de Iehova Dumnezeu. Acest episod se potrivește într-o oarecare măsură cu creșterea de care a avut parte Isus după botezul său când a primit în administrare de la portarul
casei lui Israel, adică de la Ioan Botezătorul oile casei lui Israel printre care cei mai importanți au fost ucenicii lui Ioan care l-au urmat pe Isus (Ioan 1:35-40; 10:1-4). Însă după cum din cauza normelor înalte și a loialității față de casa Stăpânului său, Iosif a fost ispitit de soția lui Potifar care la ademenit pe Iosif ca acesta să aibă relații sexuale cu ea, dar el a rămas integru și apoi a fost pedepsit pe nedrept, tot așa soția Stăpânului, adică Israelul care era soția lui Iehova (Ieremia 3), la ispitit pe Isus și la omorât pe nedrept, sau cum spune Scriptura în Ioan 15:25 ...M-au urât fără temei.Astfel Iosif a fost aruncat în închisoare pe baza mărturiei mincinoase a soției lui Potifar, tot așa Isus a fost aruncat în închisoarea morții pe baza mărturiei false și a instigațiilor soției lui Dumnezeu adică a poporului Israel. Însă după cum Satan nu a avut nimic în Isus, nu a avut nici un păcat de care să se agațe și să-l țină pentru totdeauna în prizonieratul morții (Ioan 14:30), tot așa nici Ios
if nu a stat pentru totdeauna în închisoare, ci a venit vremea eliberării și înălțării lui care a fost făcută de Faraon care la pus Stăpân peste toată țara Egiptului (Geneza 41:40-44). Astfel după 13 ani în cazul lui Iosif de la visele pe care le-a avut cu privire că va fi conducător, o dată cu numirea sa în funcția de prim ministru a Egiptului aceste vise puteau deveni realitate adică ca frații săi și Tatăl său să se închine înaintea lui.Este interesantă poziția lui Iosif, înțelegând-o putem înțelege și mai bine poziția lui Isus, tocmai de aceia am făcut în continuare un tabel care arată asemănările dintre cei doi, însă nu înainte de a observa și poziția lui Iosif vis-a-vis de Faraon, adică respectiv poziția lui Isus vis-a-vis de Dumnezeu Tatăl.
Poziția lui Faraon față de Iosif |
Poziția lui Dumnezeu Tatăl față de Isus |
Geneza 41:40: ,,Numai scaunul meu de domnie mă va ridica mai presus de tine. |
1 Corinteni 15:27,28: ,,Dumnezeu, într-adevăr a pus totul sub picioarele Lui. Dar când zice că totul I-a fost supus, se înțelege că în afară de Cel ce I-a supus totul. Și când toate lucrurile Îi vor fi supuse, atunci chiar și Fiul Se va supune Celui ce I-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toți. |
Geneza 41:44: Eu Sunt Faraon! Dar fără tine nimeni nu va ridica mâna nici piciorul în toată țara Egiptului. |
1Corinteni 11:3: ,,Dar vreau să știți că Hristos este Capul oricărui bărbat; ...și că Dumnezeu este capul lui Hristos. |
Geneza 41:43: ,,L-a suit în carul care venea după al lui... |
Ioan 14:28: ,,...Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât mine. |
Poziția lui Iosif în Egipt |
Poziția Mai Marelui Iosif, Isus Cristos |
Geneza 39:4,5: ,,Iosif a căpătat mare trecere înaintea stăpânului său, care l-a luat în slujba lui, l-a pus mai mare peste casa lui și i-a încredințat tot ce avea. De îndată ce Potifar l-a pus mai mare peste casa lui și peste tot ce avea...Geneza 41:38-40: ,, 38 Și Faraon a zis slujitorilor săi: Am putea noi oare să găsim un om ca acesta, care să aibă în el Duhul lui Dumnezeu? Și Faraon i-a zis lui Iosif: Fiindcă Dumnezeu ți-a făcut cunoscut toate aceste lucruri, nu este nimeni care să fie atât de priceput și atât de înțelept ca tine. Te pun mai mare peste casa mea și tot poporul meu va asculta de poruncile tale. |
Isaia 11:2: ,,Duhul Domnului Se va odihni peste El, duh de înțelepciune și de pricepere, duh de sfat și de tărie, duh de cunoștință și de frică de Domnul.Ioan 3:34,35: ,,Căci Acela pe care L-a trimis Dumnezeu, vorbește cuvintele lui Dumnezeu, pentru că Dumnezeu nu-I dă Duhul cu măsură. Tatăl iubește pe Fiul, și a dat toate lucrurile în mâna Lui.Evrei 3:6: ,,Dar Hristos este credincios ca Fiu, peste casa lui Dumnezeu. Evrei 10:21 ,,Și fiindcă avem un Mare preot pus peste casa lui Dumnezeu Matei 17:5: Acesta este Fiul Meu prea iubit, în care Îmi găsesc plăcerea Mea: de El să ascultați! |
Geneza 41:41: ,,Faraon i-a zis lui Iosif: Uite, îți dau stăpânire peste toată țara Egiptului. |
Iuda 4: ,,...singurul nostru Stăpân și Domn Isus Hristos. |
Geneza 41:43: ,,L-a suit în carul care venea după al lui și se striga înaintea lui: În genunchi! Astfel i-a dat Faraon stăpânire peste toată țara Egiptului. |
2Corinteni 2: 14 ,,Mulțumiri fie aduse lui Dumnezeu, care ne poartă totdeauna cu carul Lui de biruință în Hristos...Ioan 17:2: ,,...I-ai dat putere peste orice făptură...Filipeni 2:10 ,,pentru ca, în Numele lui Isus, să se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pământ... |
Geneza 41:44: ,,...fără tine nimeni nu va ridica mâna nici piciorul în toată țara Egiptului.
|
Ioan 5:22,23: ,,Tatăl nici nu judecă pe nimeni, ci toată judecata a dat-o FiuluiIoan 15:5: ,,...despărțiți de Mine, nu puteți face nimic.Matei 28:18: Toată autoritatea Mi-a fost dată în cer și pe pământ. |
Geneza 41:45: ,,Faraon a pus lui Iosif numele: Țafnat-Paeneah (Descoperitor de taine) |
Coloseni2:2,3 ,,ca să li se îmbărbăteze inimile, să fie uniți în dragoste, și să capete toate bogățiile plinătății de pricepere, ca să cunoască taina lui Dumnezeu Tatăl, adică pe Hristos, în care Sunt ascunse toate comorile înțelepciunii și ale științei. |
Geneza 44:18: Te rog, domnul meu, dă voie robului tău să spună o vorbă domnului meu și să nu te mânii pe robul tău! Căci tu ești ca Faraon. |
Evrei 1:3-8 ,,El, care este oglindi rea slavei Lui și întipărirea Ființei Lui, și care ține toate lucrurile cu Cuvântul puterii Lui, a făcut curățirea păcatelor, și a șezut la dreapta Măririi în locurile prea înalte,...Fiului I-a zis: Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci; toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate |
Geneza 45:8,9: ,,Așa că nu voi m-ați trimis aici, ci Dumnezeu; El m-a făcut...stăpân peste toată casa lui și cârmuitorul întregii țări a Egiptului...Dumnezeu m-a pus domn peste tot Egiptul; |
Fapte 5:31: ,,Pe acest Isus, Dumnezeu L-a înălțat cu puterea Lui, și L-a făcut Domn și mântuitor, ca să dea lui Israel pocăința și iertarea păcatelor.Efeseni 1:20-22: ,,pe care a desfășurat-o în Hristos, prin faptul că L-a înviat din morți, și L-a pus să șadă la dreapta Sa, în locurile cerești, mai presus de orice domnie, de orice stăpânire, de orice putere, de orice dregătorie și de orice nume, care se poate numi, nu numai în veacul acesta, ci și în cel viitor. El I-a pus totul sub picioare, și L-a dat căpetenie peste toate lucrurile, Bisericii |
Acum după ce am văzut aceste paralele între Iosif și Domnul Isus, să continuăm cu derularea evenimentelor. Astfel Iosif după ce a ajuns Domn al țării Egiptului și prim ministru a primit de soție pe Asnat fiica lui Poti-Fera preotul lui On un Zeu, aceste lucruri sau petrecut la vârsta de 30 de ani (Geneza 41:45,46), adică după aproximativ 13 ani de la vânzarea sa ca sclav de către frații săi (Geneza 37:2). Este interesant că chiar și aceste det
alii sunt paralele cu Isus și cu mireasa lui, căci după cum Iosif a luat o soție dintre neamuri (egipteancă), tot așa și mireasa lui Cristos este dintre neamuri, și după cum soția lui Iosif venea dintr-o familie idolatră ce se închina la zeul On, tot așa cei ce au primit credința creștină au provenit din familii idolatre, căci înainte de al cunoaște pe Dumnezeul adevărat și pe Fiul Său ei sau închinat la Dumnezei falși (1Tesaloniceni 1:9; 1Corinteni 12:2). De asemenea după cum Iosif sa căsătorit la 30 de ani și a început să domnească, în mod asemănător tot la 30 și Domnul Isus s-a botezat și a primit autoritate fiind uns ca Rege și Mesia, și tot atunci a început să-și strângă mireasa sa (Luca 3:21-23; Ioan 1:29-39).În continuare relatarea Biblică ne spune că Iosif a avut doi fii (Geneza 41:50-52), născuți bineînțeles de soția lui dintre neamuri, egipteanca Asnat, o situație analogă va avea loc în viitor când Isus Cristos va ridica cei doi martori sau profeții ce vor profeții și predica cu autoritate (Apocali
psa 11), aceștia se vor naște sau vor proveni din mireasa lui Cristos.După ce Iosif a devenit prim ministru, și-a pus în aplicare strategia cu privire la strângerea bucatelor în anii de belșug și a făcut provizii în cetății pentru că urmau anii de foamete (Geneza 41:48,49,56), în mod similar Domnul Isus a strâns în primul secol o recoltă bogată de ucenici și a inspirat cărțile Noului legământ (Testament), căci știa că vor urma anii de secetă spirituală adică de apostazie (Matei 13:24-30; Fapte 20:29,30; 2P
etru 2:1,2) și astfel în perioada de foamete toți cei ce au mers direct la Domul Isus și nu la oameni sau la organizații și secte omenești au putut să-și păstreze viața în timpul foametei, căci Domnul Isus care este calea și adevărul, le-a furnizat hrana necesară ca să-și păstreze viața spirituală, căci El a spus în Ioan 6:37: ,,...pe cel ce vine la Mine nu-l voi izgoni afară. Cu siguranță, în casa Tatălui este belșug de pâine (Luca 15:17), căci Dumnezeu Tatăl la pus să stăpânească peste casa Sa, însă să nu confundăm casa Tatălui, cu vreo denominațiune, asociație religioasă, etc. Căci casa tatălui unde este belșug de pâine prin Mai Marele Iosif Isus Cristos nu este o organizație sau o asociație religioasă făcută de oameni ci este adunare celor întâi născuți, a celor scriși în cartea vieții, și din care fac parte doar cei născuți din Dumnezeu (Evrei 12:22,23).Această foamete care a fost nu numai în Egipt ci pe întreg pământul (Geneza 41:56), este o prefigurare profetică pentru foametea spirituală ce este la ora actuală și care este profețită și de profetul Amos în Amos 8:11,12: Iată, vin zile, zice Domnul Dumnezeu, când voi trimite foamete în țară, nu foamete de pâine, nici sete de apă, ci foame și sete după auzirea cuvintelor Domnului. Vor pribegi atunci de la o mare la alta, de la miazănoapte la răsărit, vor umbla istoviți încoace și încolo, ca să caute Cuvântul Domnului, și tot nu-l vor găsi. Această profeție are mai multe împliniri, prima împlinire se referă la perioada când Dumnezeu a trimis pe Nebucadnețar să nimicească Ierusalimul și să ducă în captivitate națiunea Israel care sa împietrit în idolatrie, atunci Iehova sa învelit în nori și numai auzea rugăciunile și numai trimitea nici un cuvânt sau vreun mesaj prin profeți (Plângerile lui Ieremia 2:9;
3:44). O altă împlinire a textului din Amos 8:11,12, este în perioada apostaziei când infidela creștinătate, adică creștinii doar cu numele care se socotesc ca fiind Israel spiritual și nu sunt, suferă de foame și de sete, căci, tradițiile, dogmele, obiceiurile, nu le satisfăceau sufletul oamenilor, căci doar Cuvântul viu, doar Cristos poate să satisfacă pe deplin foamea și setea spirituală din om (Ioan 6:35).Dar această profeție se împlinește și la sfârșitul zilelor când mulți vor alerga cum spune Daniel
,,încoace și încolo și cunoștința va crește, dar că aceștia o vor găsi într-un loc sau în vreo sectă, ci pentru că ,,Cei înțelepți vor străluci ca strălucirea cerului, și cei ce vor învăța pe mulți să umble în neprihănire aceștia sunt sub comanda Mai Marelui Iosif, ei sunt supraveghetorii peste depozitele cu hrană adică sunt ,,robul credincios și înțelept din Matei 24:45-47, după cum și Iosif a avut supraveghetori peste hambarele cu grâu ale lui Faraon (Geneza 41:33-35). Dar este interesant că nu supraveghetorii, adică ,,robul credincios și înțelept fabrică hrana, nu ei o produc, ba mai mult, nu ei sunt stăpâni peste ea ci Mai Marele Iosif, astfel aceștia nu au dreptul să fie stăpâni peste credința altora (2Corinteni 1:24), nici să impună la alții anumite interpretări, ci ei pot da la alții doar ce Isus le dă și îi învață, iar dacă dau altceva, sau nu ascultă de ordinele Domnului bătându-și tovarășii încercând să facă ei pe stăpânii, vor fi cu siguranță pedepsiți (Matei 24:48-51). Faptul că există mai multe hambare asta arată că nu numai în adunarea noastră există hrană ci și alți o au dacă sunt supuși Domnului și în unitate cu Mai Marele Iosif.Tot în aceea perioadă va fi o foamete și în Israelul carnal, după cum și frații lui Iosif și familiile acestora au început să ducă lipsă, tocmai de aceea Iacov ia trimis în Egipt după alimente, tot așa Israelul va fi alimentat spiritual de Mai Marele Iosif și de supraveghetorii dintre neamuri, adică de adunarea lui Dumnezeu și de conducătorii acesteia.
Prin urmar
e, frații lui Iosif vin la prim ministrul Egiptului fără să cunoască cine este pentru a primi hrană, însă Iosif se face că nu-i cunoaște și se poartă cu asprime față de ei (Geneza 42:7-20), scopul acestei asprimi este pentru a vedea dacă frații lui sau schimbat și le pare rău de fapta comisă adică de vânzarea mârșavă ca pe un sclav a fratelui lor. Însă frații se pocăiesc, și observați atitudinea lor acuma: ,,Ei au zis atunci unul către altul: Da; am fost vinovați față de fratele nostru; căci am văzut neliniștea sufletului lui, când ne ruga, și nu l-am ascultat! Pentru aceea vine peste noi necazul acesta. Ruben a luat cuvântul și le-a zis: Nu vă spuneam eu să nu faceți o astfel de nelegiuire față de băiatul acela? Dar n-ați ascultat. Acum iată că ni se cere socoteală pentru sângele lui. Dragi cititori ai acestui material vă invit să citiți încă o dată cuvintele lor dar de data aceasta să vă gândiți că acestea sunt cuvintele din viitor ale Israelului carnal care se va căii de păcatul lor de a-l ucide pe Mesia. Ce schimbare în gândirea lor, în inima lor, de la ura înverșunată cu care au rostit cuvintele: ,,Răstignește-l (Marcu 15:13), ei acum spun: ,,am fost vinovați față de fratele nostru dar observați reacția lui Iosif și prin extensie a lui Isus la cuvintele lor ,,Iosif a plecat la o parte de la ei, ca să plângă Da, Isus nici nu așteaptă ca Israelul să-i ceară iertare personal și deja plânge și este gata să-i ierte când va vedea în ei atitudine de căință sinceră. Apoi după ce frații lui Iosif primesc alimentele mult dorite ei pleacă la familiile lor fără să știe că Iosif a poruncit ca la gura sacilor cu grâu să le fie returnați banii cu care l-au plătit (Geneza 42:25), aceasta indică că hrana și Cuvântul vieții nu se dă pe plată, pe bani (compară și cu Isaia 55:1-3). Astfel Israelul este hrănit de neamuri de Egipt și se umilește în fața lor, tot așa Israelul carnal va trebui să se umilească și să primească învățătură de la creștinii dintre națiuni sub conducerea Mai Marelui Iosif, tocmai ca să se împlinească încă o dată și la sfârșitul zilelor profeția din Apocalipsa 3:9: ,,Iată că îți dau din cei ce Sunt în sinagoga Satanei, care zic că Sunt Iudei și nu Sunt, ci mint; iată că îi voi face să vină să se închine la picioarele tale, și să știe că te-am iubit. Astfel creștinii au belșug de pâine sub administrația lui Isus și le merge bine, tocmai ca să-i stârnească la gelozie pe evrei (compară cu Romani 11:11,14). Astfel evrei vor trebui să se umilească și să vină în genunchi la Mai Marele Iosif Isus Cristos și vor primi hrană prin rânduiala Lui, adică prin adunarea creștinilor compusă din oamenii tuturor națiunilor.După ce Simeon a fost lăsat chezaș că ceilalți frați îl vor aduce pe Beniamin, frații lui Iosif au plecat acasă la Tatăl lor Iacov. Simeon care a fost lăsat în Egipt îi poate reprezenta pe unii din Israel din timpurile noastre care sunt evrei mesianici, adică care l-au acceptat pe Isus ca Mesia, acei evrei sunt în casa lui Dumnezeu și sunt hrăniți acolo, ca și Simeon care a rămas sub aripa lui Ios
if, ei sunt primii care beneficiază de îngrijirea lui plină de bunătate iubitoare.După un timp alimentele din casa lui Iacov se termină, și el își trimite fiii din nou în Egipt după hrană, dar copii lui îi spun că ei nu pot merge în Egipt fără fratele lor Beniamin, căci altfel ar trece drept mincinoși și spioni. Totuși Iacov cedează cu greu pentru că îl iubește mult pe Beniamin, însă Iuda se pune chezaș pentru el, pune în joc viața lui. Ce schimbare de mentalitate și atitudine! Dacă în primul secol iudeii
strigau: Sângele Lui să fie asupra noastră și asupra copiilor noștri. În viitor pentru al apăra pe Beniamin (cei 144.000) ei vor spune ca și Iuda în trecut: ,,Răspund eu pentru el; ai să-l ceri înapoi din mâna mea. Dacă nu-l voi aduce înapoi la tine și dacă nu-l voi pune înaintea ta, vinovat să fiu față de tine pentru totdeauna. Astfel ei își punea viața lor în joc cu puțin timp de venirea a doua a lui Isus, ca să salveze pe Beniamin adică pe ce 144.000 clasa specială de frați ai lui Isus selectată din toate semințiile lui Israel (Apocalipsa 7:1-8). Da, ei nu pot veni la Iosif fără Beniamin (Geneza 43:5), tot așa Israelul nu poate veni la Isus fără cei 144.000 care sunt cel dintâi rod și însoțitorii mirelui (Apocalipsa 14:1-5), căci după cum Iosif și Beniamin sau născut din aceiași mamă (Rahela), tot așa Isus și cei 144.000 au aceiași mamă și anume Ierusalimul ceresc (Galateni 4:26; Evrei 12:22,23), fiind unșii cu același duh de veselie (Psalmul 45:7) ca Stăpânul lor, căci ei sunt însoțitorii mirelui la nunta din cer.Pe lângă aceasta Iacov îi trimite prim ministrului Egiptului și daruri constând din: balsam, miere, mirodenii, mir, fisticuri și migdale (Geneza 43:11). Copii lui Iacov (Israel) ajung în Egipt, iar prim ministru (Iosif) îi invită la masa de prânz, ei cu toate că le era frică de prim ministru de data aceasta au acceptat și datorită administratorului peste casa lui Iosif (Geneza 43:16-24). Ei (evreii) nu au acționat ca și în primul secol când au refuzat invitația de a merge la masa fiului de reg
e (împărat) și din cauza aceasta camera ospățului de nuntă a fost umplută cu oamenii națiunilor (Matei 22:1-10; Luca 14:16-24). Administratorul peste casa lui Iosif în primul secol au fost apostolii (Luca 12:41-44), iar în viitor vor fi cei ce fac parte din clasa ,,administratorul credincios și înțelept adică supraveghetorii din adunarea lui Cristos care dau hrană la timpul potrivit și coordonează sub conducerea Păstorului celui Mare lucrarea de evanghelizare și de zidire a trupului lui Cristos.Dar să revenim la frații lui Iosif, ei acceptă de data aceasta invitația merg la masa pregătită de Iosif, îi dau darul acestuia, îi acordă respect închinându-se în fața lui ca și de prima dată când au venit după hrană (Geneza 42:6; 43:26,28). Tot așa Mai Marele Iosif, Domnul și Salvatorul nostru Isus Cristos este demn și vrednic de închinarea și onoarea noastră, adică atât a evreilor cât și a celor dintre națiuni, și acest lucru este bine subliniat de pasajul profetic din Apocalipsa 5:12,13: Vrednic este Mielul, care a fost junghiat, să primească puterea, bogăția, înțelepciunea, tăria, cinstea, slava și lauda! Și pe toate făpturile, care Sunt în cer, pe pământ, sub pământ, pe mare, și tot ce se află în aceste locuri, le-am auzit zicând: A Celui ce șade pe scaunul de domnie, și a Mielului să fie lauda, cinstea, slava și stăpânirea în vecii vecilor! Înțelegem însă că închinarea i-o acordăm în calitate de Domn, în calitate de Fiu al lui Dumnezeu (compară cu Matei 14:33), nu în calitate de Dumnezeu Atotputernic și de Stăpân Absolut care este doar Tatăl (1Cronici 29:11; 1Timotei 6:14-16).
Frații lui Iosif după ce se închină lui Iosif, el îi întreabă de Tatăl lor dacă este sănătos și dacă mai trăiește, arătând astfel iubirea ce o purta față de Tatăl lui, aici este prefigurată iubirea ce o are Isus față de Israel din națiunea din care se trage (Romani 9:5), față de un popor în care mulți și-au pierdut speranță ca vreodată să mai se întâlnească cu Mesia, că profețiile biblice se vor împlini, dar cu toate acestea Isus nu i-a uitat, el încă îi mai iubește așa necredincioși și răniți în suflet cum sunt, ei sunt cum a fost Iacov, plin de întristare. Să nu uităm însă că Isus a spus când a fost răstignit: Tată, iartă-i, căci nu știu ce fac! (Luca 23:34), iar apostolilor le-a poruncit ca în primul rând să predice în Ierusalim și în Iudeea (Fapte 1:8).
Apoi Iosif la văzut pe Beniamin, și înduioșat de această revedere, se retrage grăbit căci îi ardea inima în el pentru fratele său și astfel a intrat în cameră și a plâns căci dorul față de fratele său era mare, dar încă nu a venit timpul să-și descopere adevărata identitate și abia se putea abține să nu se dea de gol în fața fraților săi. Astfel după ce sa spălat pe față Iosif ia așezat la masă și ia îndemnat să mănânce, acolo mai mâncau și unii egiptenii care mâncau cu El, însă aceștia mâncau separat, căci considerau că a mânca pâine cu evreii era o urâciune (Geneza 43:32), această situație arată bine imposibilitatea unirii Israelului spiritual format din oamenii națiunilor și reprezentați de egiptenii, cu Israelul carnal reprezentat de frații lui Iosif.
Iosif însă pentru a se convinge de schimbarea lăuntrică a fraților săi îi pune pe aceștia pe parcursul rundelor de întâlnire cu ei la câteva încercări după cum urmează:
Această ultimă încercare i-a smerit la maximum pe frații lui Iosif și a scos la iveală că într-adevăr ei se schimbaseră, mai ales când cupa de argint a fost găsită la Beniamin, la fiul favorit al lui Iacov pentru care Iuda sa pus chezaș cu viața lui că îl va duce înapoi. Observați reacția lor după ce paharul de argint a fost găsit în sacul lui Beniamin: ,,Ei și-au rupt hainele, și-a încărcat fiecare măgarul și s-au întors în cetate. Iuda și frații lui au ajuns la casa lui Iosif, pe când era el încă acolo, și s-au aruncat cu fața la pământ înaintea lui... Iuda a răspuns: Ce să mai spunem domnului nostru? Cum să mai vorbim? Cum să ne mai îndreptățim? Dumnezeu a dat pe față nelegiuirea robilor tăi. Iată-ne robi ai domnului nostru: noi și acela la care s-a găsit paharul. Dar Iosif a zis: Să mă ferească Dumnezeu să fac așa ceva! Omul la care s-a găsit paharul, va fi robul meu; dar voi, suiți-vă înapoi în pace la tatăl vostru. Atunci Iuda s-a apropiat de Iosif și a zis: Te rog, domnul meu, dă voie robului tău să spună o vorbă domnului meu și să nu te mânii pe robul tău! Căci tu ești ca Faraon....Tu ai spus robilor tăi: Aduceți-l la mine ca să-l văd cu ochii mei.
Noi am răspuns domnului meu: Băiatul nu poate părăsi pe tatăl său; dacă-l va părăsi, tatăl său are să moară....Acum, dacă mă voi întoarce la robul tău, tatăl meu, fără să avem cu noi băiatul de sufletul căruia este nedezlipit sufletul lui, el are să moară, când va vedea că băiatul nu este; și robii tăi vor pogorî cu durere în locuința morților bătrânețe-le robului tău, tatăl nostru. Căci robul tău s-a pus chezaș pentru copil și a zis tatălui meu: Dacă nu-l voi aduce înapoi la tine, vinovat să fiu pentru totdeauna față de tatăl meu. Îngăduie, deci, te rog, robului tău să rămână în locul băiatului, ca rob al domnului meu; iar băiatul să se suie înapoi cu frații săi. Cum mă voi putea sui eu la tatăl meu, dacă băiatul nu este cu mine? Ah! să nu văd mâhnirea tatălui meu! (Geneza 44:13-34).
Ce schimbare radicală de atitudine, se consideră robi, se aruncă în fața prim ministrului, se umilesc numai ca să scape pe Beniamin, ei care cu câți-va ani în urmă au vrut să-l omoare pe Iosif fratele lor cu sânge rece, acum au lepădat egoismul și mândria și sunt gata să rămână ei în locu
l lui Beniamin.Tot așa Israelul și în special conducătorii religioși au spus ceva asemănător cu frații lui Iosif când au vrut să-l omoare și ceva contrar a cuvintelor de mai sus: ,,oare nu vă gândiți că este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, și să nu piară tot neamul?... Din ziua aceea, au Hotărât să-L omoare. Ioan 11:50,53. Dacă Israelul ca și frații lui Iosif au fost gata să-l omoare pe Isus ca să nu-și piardă poziția, tot ei vor plânge fapta comisă și se vor schimba ca și frații lui Iosif care acum erau gata să moară ei în locul lui Beniamin numai ca acestuia să nu i se întâmple nimic. Acest lucru este profețit în Zaharia 12:10 unde putem observa o profeție despre căința lui Israel: ,,Atunci voi turna peste casa lui David și peste locuitorii Ierusalimului, un duh de îndurare și de rugăciune, și își vor întoarce privirile spre Mine pe care L-au străpuns. Îl vor plânge cum plânge cineva pe singurul lui fiu, și-L vor plânge amarnic, cum plânge cineva pe un întâi-născut. Auziți ce schimbare are loc în sentimentele lui Israel față de Isus Cristos: ,,Îl vor plânge cum plânge cineva pe singurul lui fiu, și-L vor plânge amarnic, cum plânge cineva pe un întâi-născut.
După această ultimă încercare Iosif nu se mai poate stăpâni și după ce a ordonat să iasă toți afară în afară de frații săi, a început să plângă și să le spună că el este Iosif. Frații săi sunt blocați și tulburați, însă Iosif îi încurajează arătând prin aceasta în mod profetic sentimentele lui Isus fața de Israel și fapt
ul că le-a acordat o iertare deplină și nu are dorințe de răzbunare cu toate că viața lor era în mâna lui. Citiți vă rog în propriile voastre Biblii această reîntâlnire mișcătoare și vă puteți închipui iubirea Domnului Isus față de Israel. (citiți Geneza 45:4-11,15; 46:29).Însă sentimentele față de Beniamin născut din aceiași mamă sunt și mai intense, după cum sentimentele lui Isus față de cei 144.000 care nu numai că îl au ca Tată pe Iehova ca și Israelul carnal, dar au și aceiași mamă Ierusalimul de sus. Puteți citi aceste simțăminte și manifestările de afecțiune ale lui Iosif față de Beniamin citind Geneza 45:14.
După ce frații lui Iosif se întorc la Iacov tatăl lor, îi spune și lui vestea cea mare că Iosif fiul lui trăiește, ceea ce aduce o bucurie nețărmurită în inima lui Iacov, și această veste înviorează duhul lui Iacov (Geneza 45:27), tot așa vestea că Mesia a murit, dar că El a și înviat și este viu și Domn va înviora Israelul (Ezechiel 36:24-28; cap.37).
Astfel toată familia lor în număr de 70 de suflete se mută în ținutul Gosen unde tot Israelul a avut parte de un teren fertil și au fost binecuvântați mai presus ca mulți Egipteni, toate acestea pre-umbresc poziția și binecuvântările de care va avea parte Israelul pe noul pământ mai presus de celela
lte națiuni (Geneza 47:6-12,27).Relatarea mai aruncă o lumină pe lângă cei 144.000, pe lângă mireasa lui Cristos, pe lângă Israel și asupra supraviețuitorilor dintre națiuni ai zilei de mânie al lui Dumnezeu, astfel în Geneza 47:15-25 se descrie despre unii egiptenii care pentru a-și păstra viața au vândut tot ce aveau pentru a cumpăra mâncare și în final au devenit robi ai lui Faraon și astfel relatarea Biblică spune: ,,Și țara a ajuns a lui Faraon. Tot așa pământul întreg după reîntoarcerea lui Israel la Iehova și Isus și după smerirea națiunilor în bătălia de la Harmaghedon, va deveni al Mai Marelui Faraon Dumnezeu Tatăl, dar va fi condus tot de Mai Marele Iosif până se vor împlini cei o mie de ani (1Corinteni 15:24-28).
Astfel evreii vor avea statut bi
necuvântat de oameni liberi și vor avea cele mai bune ținuturi pe noul pământ, în timp ce națiunile vor avea statul de robi ai evreilor, și vor fi învățați de aceștia ca să-i aducă glorie lui Dumnezeu și lui Isus Domnul domnilor și Regele regilor (Isaia 2:2-4; cap.60; Zaharia 8:21-23).În finalul acestei relatări pe care am încercat să o adâncim prin Cuvântul lui Dumnezeu vă îndemn să citiți din nou relatarea de la Geneza capitolele: 37,39-50 și cu siguranță veți găsi și voi paralele și detalii care mie mi-au scăpat, ba mai mult, citind-o vă veți bucura de frumusețea istorică, didactică și profetică a acestui pasaj mai ales acuma după ce poate ne-am luminat asupra prefigurărilor din acest pasaj.
În încheiere aș dori să pun câteva întrebări recapitulative:
Autor: Ișfa Alin.