![]() |
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Despre cei 144.000
Despre cei 144.000 răscumpărați pentru Dumnezeu și pentru miel și care sunt prezentați în Apocalips 7:1-8 și 14:1-5 s-a scris diferite interpretări pe parcursul timpului. În general, aspectele dezbătute privesc: numărul, originea etnică, identitatea lor, dacă numai ei formează miresa lui Cristos sau nu și alte controverse. Iar pentru că există multă speculație, ipoteze și presupuneri, de multe ori chiar trecându-se cu vederea afirmațiile clare din Cuvântul lui Dumnezeu. Înainte însă de a citi aces
t material vă îndemn să citiți și să vă familiarizați cu textele aflate în Apocalipsa 7:1-8 și 14:1-5, apoi să încercați din text să răspundeți la următoarele întrebări vitale pentru interpretarea acestor pasaje: când apar ei pe scena lumii? Este această cifră simbolică sau literală? Sunt ei o clasă cerească sau pământească? Scrieți pe o foaie de asemenea indiciile care răspund la întrebarea: cine sunt ei? Apoi citiți în continuare acest material pentru a confrunta concluziile dvs. cu răspunsurile mele la aceleași întrebări la care încerc să răspund pe cât posibil strict cu Biblia. Întrebările la care voi încerca să răspund sunt următoarele:Doar ei vor fi în cer cu Domnul?
Marea majoritate a denominațiilor creștine susțin că toți creștinii practicanți indiferent de numărul lor vor fi în cer cu Domnul lor. Însă diferite ramuri ale mișcării Martorii lui Iehova susțin că doar 144.000 vor merge în cer dintre creștinii, iar ceilalți vor locui pământul. Argumentele lor sunt în general textele din Luca 12:32 și Apocalipsa 14:1-5, să le luăm pe rând:
În textul din Revelația (Apocalipsa) 14:1-5 martorii subliniază următoarele lucruri: v.1, doar cei 144.000 sunt văzuți pe muntele Sion ceresc cu Mielul, aceștia aveau scris pe frunte numele său, în plus, în v.3 se spune că aceștia cântă o cântare nouă pe care nimeni nu o poate cânta.
De ce aceste a
rgumente nu sunt valabile în a susține că doar 144.000 vor fi în cer? Din câteva considerente: 1. Faptul că pe muntele Sion nu sunt văzuți decât aceștia nu este un argument solid, deoarece nici îngerii nu sunt văzuți în cer în cadrul acestei viziuni, dar nu înseamnă că ei nu există în cer, nu-i așa? Eu cred că aceștia vor fi o clasă specială în cer dintre cei ce vor merge acolo, căci cei ce merg la cer sunt împărțiți în mai multe clase și poziții (Ioan 14:2,3). În plus, dacă interpretăm așa Ap.14:1, atunci de ce nu interpretăm tot așa și Luca 22:28-30 unde Isus vorbește doar despre cei 11 apostoli ca fiind cei cu care încheie un legământ, și nu mai mulți, atunci înțelegem că uneori Biblia îi prezintă pe cei răscumpărați dintr-un anumit unghi, și astfel uneori într-o viziune sunt prinși doar o clasă (un grup), în alt text sunt descriși altă clasă, și doar luând textele împreună putem să ne dăm seama de câți vor merge în cer. De pildă, în Revelația 15:2-4 sunt descriși biruitorii fiarei care apare în zilele din urmă, dacă luăm doar această viziune, doar ei, adică cei din zilele din urmă vor fi în cer, iar apostolii săracii vor rămâne pe dinafară. Însă dacă luam toate textele Bibliei toți creștinii vor fi în cer căci sunt părtași ai Noului Legământ.2.
Un alt exemplu, este cel din Revelația 20: 4 unde se spune doar despre cei ce au murit ca martiri, fiindu-le tăiat capul cu securea că vor învia și vor domni cu Cristos o mie de ani. Oare doar cei care au murit ca martiri vor merge în cer? Nu, dar dacă ne bazăm doar pe Revelația 20:4, numai ei sunt văzuți în această viziune, de aceea nu trebuie să luăm doar un text care poate dorește să accentueze o anumită categorie a celor răscumpărați din cer, ci trebuie să luăm toate textele pentru a cuprinde pe toți cei ce merg la cer.3.
Faptul că au numele Mielului scris pe frunte, nu înseamnă că este imposibil și pentru alții să-l aibă, căci în Revelația 3:12 NW se spune: Pe cel care învinge, voi scrie pe el numele Dumnezeului meu, precum și numele meu cel nou. Numai cei 144.000 vor învinge lumea? Nu, și tu poți învinge lumea, atunci și pe fruntea ta Isus poate scrie numele Lui, căci el nu spune doar celor 144.000 le voi scrie numele meu, ci el spune: cel care învinge, și pot învinge mai mulți lumea și păcatul decât doar 144.000, nu-i așa? Sau oare Isus îi încurajează doar pe cei 144.000 să învingă lumea? (vezi Ioan 16:33). Apostolul Ioan spune că cei ce cred în Isus biruie lumea (1Ioan 5:4,5), acum alege: ori crezi în Isus și birui lumea și vei merge în cer, ori nu birui lumea și atunci nu ai credință în Isus?Cât privește textul din Luca 12:32, unde apare expresia: turmă mică, această descriere nu se referă la cei 144.000, cum interpretează Societatea, ci dacă citim contextul, Isus adresează celor 12 apostoli aceste cuvinte (v.22), însă după cum am văzut în cer vor fi mai multe categorii de răscumpărați și nu numai cei 12 apostoli, după cum vom vedea din Biblie în continuare, nu înainte de a pune o întrebare pentru toți martorii sinceri: De unde reiese din Biblie că în
anul 1935 se va încheia speranța cerească? Este curios însă că primul președinte al Societății Turnul de Veghere Russell a susținut că clasa celor 144.000 sa strâns până în anul 1881 (W 1881 p.3/10 vezi și cartea JV p. 632), acum pe cine să credem pe Russell cu anul 1881 sau pe Rutherford cu anul 1935?Pe lângă toate acestea, între ani 33 e.n. și 1935 au fost mai mulți creștini decât 144.000, conform cu istoria laică numai în primul secol au fost cam 300.000 de creștini, chiar primul Președinte scrie în cartea Taina Împlinită că în primele 3 secole de creștinism au fost peste 800.000 de martiri pentru Cristos. O altă dovadă tot istorică este ceea ce scrie cartea: Atlas of the Bible (1981) la p.205: Prin anul 100 e.n. s-a estimat că erau peste 300.000 de creștini în Imperiul Roman.. O altă dovadă istorică este ceea ce îi scrie Pliniu cel Tânăr ca guvernator al Bitiniei între anii 52-117 e.n. împăratului Traian: Au pătruns (creștinii) nu numai în orașe ci și la sate și în locurile de la țară astfel că templele sunt aproape goale. Atunci cum se poate ca între anii 33 e.n. 1935 e.n. să se fi strâns numai 144.000 de creștini? De asemenea să nu uităm căci conform cu W 15/8 1996 p.31 în secolul XX, au participat la cina Domnului cel puțin 52.465 de persoane. Această informație ridică următoarea întrebare: oare din primul secol până la sfârșitul secolului XIX să nu fi fost decât la 90.000 de creștini? Însuși Russell spune în cartea Taina Împlinită că în 95 e.n. 40.000 de martiri au murit uciși de Domițian, iar în Egipt la muncă silnică 700.000, și știm că toți care au murit pentru Cristos vor guverna cu Cristos (Apocalipsa 20:4; 2Timotei 2:12).
Dar ce spune istoria Biblică?
Conform cu Fa
pte 2:41, într-o zi s-au botezat 3000 de oameni, alții erau salvați în fiecare zi (Fapte 2:47). În Fapte 4:4 numai numărul bărbaților a ajuns la 5000, dar cartea Faptele mai menționează numărul celor salvați prin următoarele descrieri: mulți (Fapte 9:42 NW); toți cei ce aveau o dispoziție corectă (Fapte 13:48); mulți discipoli (Fapte 14:21 NW); mulți (Fapte 17:12 NW); mulți (Fapte 18:8); mulți (Fapte 18:10); mii de credincioși (Fapte 21:20 NW, în Traducerea Lumii noi cu referințe (engleză) la n.s se spune: lit. zeci de mii). Deci ne dăm seama din cartea Faptele apostolilor ce amploare a luat creștinismul, dar să nu uităm că cartea Faptele nu descrie evenimentele decât până în anul 61 e.n., și nici nu descrie toate convertirile. Având în vedere ceea ce spune Biblia și istoria laică, este oare plauzibil ca între 33 e.n. 1935 e.n. să nu fi fost decât 144.000 de creștini?Ce spune Biblia despre speranța cerească?
Din Biblie reiese că toți creștinii sunt fii ai lui Dumnezeu nu numai 144.000, cum declară Turnul de Veghere, de pildă, în Romani 8: 14 NW se spune: Căci TOȚI cei care sunt conduși de spiritul lui Dumnezeu, aceștia sunt fii ai lui Dumnezeu. Deci nu numai 144.000 pot fi copii ai lui Dumnezeu ci toți creștinii sunt fii lui Dumnezeu, iar dacă unii nu sunt conduși de Spiritul Sfânt, aceștia nu sunt creștini deoarece în Romani 8:9 se precizează: dacă cineva nu are spiritul lui Cristos, acela nu îi aparține. Deci ai Spiritul Sfânt, ești ai lui Cristos, nu-l ai, nu îi aparțini lui Cristos, și nu ești creștin, același lucru este subliniat în Galateni 3:26 NW care este un text foarte clar chiar și pentru un copil mic, dar cum se face că singurul canal de comunicare al lui Dumnezeu și anume conducerea Turnului de Veghere, nu-l înțelege, aici
se spune: De fapt, TOȚI sunteți fii ai lui Dumnezeu prin credința voastră în Cristos Isus. Prin urmare dacă crezi în Isus Cristos ești Fiu al lui Dumnezeu, iar dacă nu ești fiu al lui Dumnezeu înseamnă că nu crezi în Isus și atunci nu ești creștin și nu vei primi viața veșnică (Ioan 3:16,36), de aceea alege: ori crezi în Isus și atunci ești Fiu al lui Dumnezeu, având speranța cerească, căci aceasta este speranța pentru Fii lui Dumnezeu (Romani 8:14-17), ori nu ești Fiu al lui Dumnezeu și atunci nu crezi în Isus ?Tot la fel stau lucrurile și cu nașterea din nou sau din Dumnezeu, deoarece Biblia precizează că numărul celor care se vor naște din nou nu este limitat, ci după cum se spune în Ioan 1:12,13
:Dar TUTUROR (nu doar 144.000) celor ce l-au primit, adică celor ce cred în numele lui, le-a dat dreptul să fie copii ai lui Dumnezeu ,care au fost născuți din Dumnezeu, deci poate cu adevărat ca cineva să creadă în Isus Cristos și să nu fie născut din Dumnezeu? Nu căci TUTUROR li sa dat acest drept. Iar cine este născut din nou sau din Dumnezeu are speranță cerească după cum reiese din 1Petru 1:3,4. Un alt text biblic care arată ceva similar este 1Ioan 5:1 NW unde se precizează: ORICINE (nu doar o turmă mică) crede că Isus este Cristosul a fost născut din Dumnezeu dacă cineva nu este născut din Dumnezeu, înseamnă că nu crede cu adevărat că Isus este Cristosul, căci toți care exercită o credință autentică în Isus unsul lui Dumnezeu sunt și născuți din nou, căci în momentul când crezi că Isus a murit pentru tine și că este răscumpărătorul tău, devenind Domnul tău, primești spiritul Sfânt care te ajută să omori faptele cărnii și să rodești faptele spiritului (Efeseni 1:13,14; Galateni 3:26-29). De fapt dacă nu ești născut din Dumnezeu nu poți birui lumea, și atunci lupta ta cu păcatul este zadarnică (1Ioan 5:4). Același lucru spune Biblia și despre frații lui Isus Cristos care nu sunt numai cei 144.000 din Ap.14:1-5, care sunt o clasă specială în cer, ci toți care fac voia lui Dumnezeu (Matei 12:50; Marcu 3:35), deci alege: ori faci voia lui Dumnezeu și atunci ești frate cu Cristos având speranța cerească (Evrei 2:11; 3:1), ori nu ești frate cu Cristos, dar atunci înseamnă că nu asculți de Dumnezeu (Luca 8:21), ce alegi ?Da, Biblia arată că toți creștinii vor merge în cer, indiferent de poziția lor, după cum însuși Domnul Isus spune: unde sunt Eu ACOLO va fi și slujitorul meu. (Ioan 12:26 NW). Prin urmare dacă ești slujitor al lui Cristos vei fi cu El în cer. Căci cine nu este rege și preot nu este iertat de păcate conform cu Revelația 1:5,6 NW unde se spune: ,, A celui care ne iubește și care ne-a dezlegat de păcatele noastre prin intermediul propriului sânge și ne-a făcut să fim un regat, preoți pentru Dumnezeul și Tatăl său Deci cine a fost dezlegat de păcate sunt regi și preoți, cei ce nu sunt regi și preoți nu sunt iertați (dezlegați) de păcate și vor muri în păcatele lor (compară Ioan 8:24 cu 1Ioan 5:1).
Un lucru similar este subliniat și în Apocalipsa 2:7 NW: celui care învinge îi voi permite să se aș
eze cu mine pe tronul meu.(vezi și Revelația 2:10,11,17,25-27; 3:5-12,21). Deci dacă învingi lumea vei fi în cer cu Cristos pe tron. De fapt creștinii, nu au decât o singură speranță, nu două, cum susțin Martorii lui Iehova (Efeseni 4:4), cea cerească (Filipeni 3:20).Această speranță de a merge la cer a fost dată pentru un timp (1Petru 1:10-12), ea durează de la învierea lui Cristos până în perioada convertirii Israelului carnal, care va avea loc în viitor (Romani 11:25,26). Această speranță este pentru toți creștinii, căci toți care îi slujesc lui Isus și cred în El vor fi în cer lângă El, fiind fii ai lui Dumnezeu și născuți din El (Ioan 12:26; Romani 8:14-17; 1Ioan 5:1com. cu 1Petru 1:3,4).
Pentru a înțelege și mai bine că nu doar 144.000 vor fi în cer, voi analiza în continuare următoarea întrebare:
Când apar cei 144000?
După unii cei 144.000 au început să se strângă ca clasă de la Penticosta din primul secol începând cu cei 120 de discipoli de atunci (Fapte 2) și fie această strângere s-a încheiat după unii în anul 1881 (Studenții în Biblie), după alții în anul 1935 (Martorii lui Iehova), fie este o strângere selectivă a celor mai sfinți creștini de pe parcursul secolelor, fie după alții strângerea celor 144.000 se va încheia în viitor. Argumentele a
cestora precum că strângerea a avut loc din sec I e.n. a celor 144.000 sunt următoarele:Deorece doar 144.000 vor fi în cer (Ap.14:1-3), iar cei din primul secol au avut speranța cerească (Filipeni 3:20), este normal ca această clasă să se adune de atunci. Acest argument se bazează pe o prezumție și anume că doar cei 144.000 vor fi în cer. Ori noi am văzut în primul capitol că nu numai 144.000 vor fi în cer. Iar acest raționament cum că cei 144.000 se strâng din primul secol este clădit pe o presupunere.
Un
alt argument este că aceștia sunt descriși ca fiind: cel dintai rod (Ap. 14:4), iar la Iacov 1:18 se spune despre creștinii din secolul întâi că sunt: cele dintâi roade ale creaturilor Sale. Astfel se susține că cei 144.000 sunt primele roade și astfel ei sunt strânși din sec. I e.n.În Biblie sensul expresiei primul rod
nu este același în întreaga Scriptură, ci depinde de context. De pildă, într-o regiune în care pătrundea mesajul creștin, primii convertiți erau priviți ca cel dintâi rod al acelei regiuni: Salutați pe Epenet, iubitul meu, care este cel dintâi rod al Asiei pentru Cristos (Rom. 16:5). Cunoașteți casa lui Ștefana, că ea este cel dintâi rod al Ahaiei (1 Cor. 16:15). Din perspectiva timpului învierii, creștinii îl considerau pe Cristos ca primul rod și astfel o garanție că și alții vor avea parte de înviere: Dar acum, Cristos a înviat dintre cei morți, pârga celor adormiți... Cristos este cel dintâi rod; apoi, la venirea lui, cei care sunt ai lui Cristos (1 Cor. 15:20, 23). Cu toate că Isus nu a fost primul din Scriptură înviat din morți (vezi 1Împărați 17:17-24), totuși El este primul rod, deoarece este primul care a înviat la cer și la nemurire. Astfel contextul unui text poate schimba sensul expresiei primul rod iar în Scriptură găsim că se poate referi la persoane sau grupuri care devin primii membri ai unei clase, (ca și în cazul textului din Iacov 1:18), sau primii care ajung undeva, sau au parte de ceva (ca și în cazul lui Isus sau a celor 144.000). Prin urmare, la o analiză atentă observăm că această corelare dintre Ap. 14:4 și Iacov 1:18 nu este valabilă din următoarele motive: expresia cel dintai rod (Ap. 14:4) se poate referi fie la cei dintâi care au venit la credința creștina (cei din primul secol e.n.) sau se poate referi la primii care ajung în cer. Un agricultor când arată spre un lan de grâu și spune aceste spice din lan sunt primul rod, el se referă că aceste spice sau copt primele. Dar când agricultorul arată spre un hambar și spune aceste roade din hambar sunt primul rod, el afirmă prin aceasta ca roadele din hambar sunt prima recoltă, primele roade strânse care au ajuns în hambar. Astfel în timp ce textul din Iacov 1:18 se referă la primele roade care sau născut prin Cuvântul adevărului, (adică primii care au devenit creștinii), textul din Apocalipsa 14:3,4 spune: care fuseseră răscumpărați de pe pământ...Au fost răscumpărați dintre oameni, ca cel dintâi rod [deci se referă la răscumpărarea finală, la răscumpărarea trupurilor lor (Romani 8:23), adică la glorificarea lor]. Astfel aceștia sunt primii care ajung în cer (în hambar). Astfel în timp ce în Iacov 1:18 este vorba de primele spice de grâu ce apar în ogorul creștin, în Apocalipsa este vorba de primele spice de grâu ce ajung în hambar. În plus, în Iacov 1:18 cuvântul rod se referă individual la fiecare creștin de atunci născut prin Cuvântul adevărului, în timp ce în Ap. 14:4 expresia cel dintai rod se aplică la o clasă de oameni, prin urmare în Iacov 1:18 fiecare creștin de atunci este un rod, pe când în Ap. 14:4, toți cei 144.000 sunt un rod.Având în vedere aceste lucruri este important să ne întrebăm: când apar ei însă pe scena lumii?
În Apocalipsa 7:2-4 când li se pune pecetea sunt ei oameni sau spirite înviate? Dacă sunt oameni atunci acest grup face parte dintr-o singură generație și atunci ei nu se strâng pe parcursul a 2000 de ani de creștinism, ceea ce înseamnă că cei 144.000 apar în zilele când au loc plăgile Apocalipsului. Tocmai de aceea unele plăgi sau pedepse de atunci nu îi ating pe
cei ce au sigiliul lui Dumnezeu (vezi și Apocalipsa 9:4).Un alt argument este că cei 144.000 sunt văzuți în viziune după ce se rupe pecetea a șasea astfel dacă relatarea este cronologică aceștia sunt o clasa care apare în aceea perioadă de timp. Deci cei 144000 nu pot fi Biserica creștină în ansamblu, cu începere de la apostoli, ci o clasă de oameni ce trăiesc atunci și care primesc pe frunte ca oameni sigiliu lui Dumnezeu, atunci.
Un alt argument este că vânturile ținute de patru îngeri sunt oprite ca să nu vatăme pământul și marea până cei 144.000 nu sunt pecetluiți (Ap. 7:1-3). Vedem aici o imagine Apocaliptică care nu se încadrează în perioada de timp a primului secol, deci cei 144.000 sunt slujitori în viață a lui Dumnezeu când se împlinește profeți
a Apocalipsei și nu de la Penticosta primului secol e.n.Este această cifră simbolică sau literală?
Unii comentatorii biblici afirmă că cifra de 144.000 (12Ś12000) este simbolică și îi reperezintă pe milioanele de creștini ce au existat pe parcursul timpului (clasa grâului). Argumentele lor sunt următoarele:
Pe parcursul timpului au existat mai mult de 144.000 de creștini adevărați (după cum am văzut în primul capitol), astfel cifra de 144.000 trebuie să fie simbolică. Acest raționament se bazează pe presupunerea că cei 144.000 sunt cifra care îi reperezintă pe toți creștinii, însă Biblia spune despre aceștia că sunt
primul rod dintre oameni pt. cer și nu întregul rod, astfel ei nu sunt toți cei ce vor merge la cer ci doar primul rod (prima grupă sau ceată), astfel e mai credibil să acceptăm că ei sunt o clasă specială din cadrul celor răscumpărați ce apare în marele necaz formată din 144000 de oameni ca număr fix.Un alt argument adus de cei ce spiritualizează cifra de 144.000, este că Apocalipsa este prezentată în semne sau simboluri (Ap. 1:1) și astfel este de așteptat ca cifrele să aibă semnificații spirituale. Este adevărat că cifrele au semnificații spirituale dar nu înseamnă că ele nu pot fi literale, de pildă acceptăm că expresia
o mie de ani (Ap. 20:1-6), este o cifră litarală sau șapte Duhuri (Ap. 4:5), sau patru făpturi vii(Ap. 4:6) sau patru îngeri (Ap. 7:1), etc. Sunt cifre literale. Astfel când Dumnezeu folosește cifre ele sunt precise, de pildă: pe vremea preotului Eleazar, Moise a trimis câte o mie de soldați de fiecare seminție (Numeri 31:3-6), atunci de ce nu pot fi 12000 de persoane literale în Ap. 71-8? În vremea lui Ilie au fost 7000 de bărbați ce nu și-au plecat genunchiul la Baal (1Împărați 19:18); Solomon a avut 60 de viteji ce îl însoțeau (Cântarea Cântărilor 3:7), de ce este greu să acceptăm atunci ca Domnul nostru Isus să aibă o gardă de onoare compusă din numărul fix de 144.000 persoane?Dacă susținem că cifra de 144.000 (12Ś12000) este simbolică, trebuie să și dovedim acest lucru prin alte texte care să se refere tot la această clasă și să ne spună altceva cu privire la numărul ei, dar nu există astfel de argumente. Astfel noi nu putem să interpretăm Scriptura după bunul nostru plac, dacă nu avem argumente că cifra de 144.00
0 este simbolică atunci trebuie să o acceptăm ca literală. Cu atât mai mult, cu cât cartea Apocalipsa repetă această cifră, astfel ea nu apare doar în cap. 7 ci și în 14, ceea ce vrea să întărească însemnătatea ei literală. Un alt argument este că în cap. 7 se prezintă un contrast, adică cei 144.000 din semnțiile fiilor lui Israel (o cifră exactă), cu o mulțime mare de oameni din orice națiune care nu se pot număra (o cifră neprecizată și deschisă la orice număr). Astfel dacă spunem că cifra de 144.000 este simbolică cap. 7 din Apocalipsa devine un nonsens.Sunt ei o clasă cerească?
Unii comentatorii Biblici sugerează că cei 144.000 ar fi evrei ce vor locui pe Muntele Sion din Palestina, astfel ai ar fi o clasă ce vor locui pe noul pământ. Alți comentatori susțin că aceștia sunt o clasă cerească deoarece sunt văzuți pe muntele Sionului, iar Sionul de aici cu siguranță spun ei se referă la Sionul ceresc la care face referire și Pavel în Evrei 12:22. Fără a intra prea mult în speculații observăm că ei stau împr
eună cu Mielul adică cu Isus pe munte, și observăm din text că ei îl urmează pe Miel oriunde merge El. Prin urmare dacă Isus este în cer va fi și ei cu El, când vine pe pământ vor fi și cei 144.000 cu El. Însă în momentul viziunii cei 144.000 sunt în cer deoarece în v.2 se spune:Și am auzit venind din cer un glas ca un vuiet de ape mari, ca vuietul unui tunet puternic; și glasul pe care l-am auzit, era ca al celor ce cântă cu alăuta, și cântau din alăutele lor. Cântau o cântare nouă înaintea scaunului de domnie, înaintea celor patru făpturi vii și înaintea bătrânilor. Și nimeni nu putea să învețe cântarea, în afară de cei o sută patruzeci și patru de mii, care fuseseră răscumpărați de pe pământ.
Observăm că glasul celor ce cântă se aude din cer, prin urmare cei ce cântă cântarea nouă sunt în cer. Motivul pentru care nu cântă și alții cântarea sunt următoarele: Îngerii nu au fost răscumpărați de pe pământ și astfel ei nu pot cânta cântarea cea nouă; ceilalți creștini care vor ajunge în cer nu cântă cântarea, fie din cauză că probabil cei 144.000 ajung în cer mai repede ca ceilalți (de aceea Mielul este văzut doar cu ei), înainte de venirea Domnului și sfârșitul lumii, ei sunt primele roade care ajung în hambarul cerului, înainte chiar de căderea Babilonului (vezi contextul Ap. 14:1-13). Fie din cauză că ceilalți creștini nu sunt primul rod, adică o clasă specială a Mielului, dar cu siguranță că în cer vor fi mult mai mulț creștini decât 144.000 după cum am văzut în primul cap. Dar se ridică următoarea întrebare:Cine sunt aceștia?
Dacă citim cu atenție și fără prejudecăți Apocalipsa 7:1-8; 14:1-5 observăm următoarele indicii clare, care ne vor ajuta să-i identificăm pe cei 144.000, acestea sunt:
1.
În primul rând aceștia sunt identificați ca robi sau slujitori ai lui Dumnezeu (Ap. 7:3). Acest indiciu arată că ei au trăit o viață de ascultare de Dumnezeu chiar înainte de a li se pune pecetea pe frunte.2.
Al doilea indiciu este tot în Ap. 7:3 unde se spune: până nu vom pune pecetea pe fruntea slujitorilor Dumnezeului nostru! Din acest text reiese că cei 144.000 sunt pecetluiți sau sigilați. Este logic să credem că în timp ce fiara cu corne ca de miel îi amăgește pe oameni să-și pună pe mână și pe frunte semnul fiarei de 666 (Ap. 13:11-18), paralel cu această lucrare îngerul lui Dumnezeu să pună sigiliu divin pe cei 144.000 aleși divin, dar acest sigiliu constă în scrierea numelui Tatălui și a Fiului pe fruntea lor, ceea ce indică că ei sunt părtași și uniți cu Tatăl și cu Fiul (1Ioan 1:3) și că îl au pe Tatăl ca Dumnezeu și pe Isus ca Domn și frate mai mare (1Corinteni 8:6). Iar în timp ce în Ap. 7:3 apostolul Ioan vede pecetluirea lor, în Ap. 14:1 el îi vede în cer având deja pecetea pe fruntea lor. Este greu de precizat ce rol are pecetea, are ea rolul descris în Efeseni 1:13,14; 4:30, unde se vorbește de pecetea sau sigiliu Spiritului Sfânt pe care îl primesc cei ce cred în Isus? El indică apartenența și dreptul de proprietate (Estera 3:12; 8:18; Ap. 14:1,9-11; 16:2; 19:20; 20:4), adică că ești cetățean al cerului și proprietatea lui Dumnezeu. Sau acest sigiliu se referă la transformarea în spirite și răpirea la cer a celor 144.000? Totuși având în vedere contextul cărții Apocalipsa și a întregii Biblii, mai degrabă sigiliu indică apartenență și aprobare divină înainte de a se aplica judecățile divine (vezi Ezechiel 9:4). În plus, în Apocalipsa 9:4 se artă că pedepsele de atunci nu îi ating pe cei ce au sigiliul lui Dumnezeu. Astfel este de așteptat ca cei 144.000 după punerea peceții pe fruntea lor să mai fi stat un timp pe pământ, dar pentru că sunt sigilați, plăgile, vânturile, pedepsele, judecățile divine nu îi ating, decât pe cei ce nu au pecetea lui Dumnezeu. Glorie lui Dumnezeu că grupul celor 144.000 este prezent intact pe muntele Sion împreună cu mielul. [Astfel așa zisele înlocuiri ale unor persoane infidele cu alte persoane fidele nu este cazul, cei sigilați văzuți de Ioan în Ap. 7 sunt toți prezenți și în Ap. 14:1, Dumnezeu are puterea să-i scape și să-i păstreze pe oamenii temători de Dumnezeu chiar în timpuri de încercare (2Petru 2:9)].3.
Următorul indiciu este prezentat în Ap. 7:4: Și am auzit numărul celor ce fuseseră pecetluiți: o sută patruzeci și patru de mii, din toate semințiile fiilor lui Israel. Unii teologi interpretează expresia: semințiile fiilor lui Israel că se referă la creștinii compuși dintre evreii naturali și dintre creștini ai națiunilor la care face referire Pavel în Romani 11:16-23, unde-i descrie ca un măslin, în care unele ramuri au fost altoite cu oameni ai națiunilor, sau în Romani 2:28,29 unde îi numește: iudeu...în duh. Însă acești teologi uită că cei 144.000 nu sunt biserica per ansamblu, ei nu sunt creștinii care s-au strâns de la Penticosta din sec. I e.n. ci sunt un grup ce apar în perioada finală a zilelor când se împlinesc profețiile din Apocalipsa, astfel cei 144.000 nu îi reprezintă pe toți creștinii, adică nu sunt măslinul din ilustrarea lui Pavel. Alte argumente ale lor sunt că semințiile Dan și Efraim nu apar în lista de seminții ci au fost înlocuite cu Iosif (a cărui fii Efraim și Manase erau reprezentați în Israel prin seminții) și Levi care nu apar în listele cu seminții din Numeri cap. 1 sau Ezechiel cap. 48. Chiar dacă semințiile Dan și Efraim au fost înlocuite cu Iosif și Levi - compară cu Numeri 1:5-16, nu este prima dată când Dumnezeu în suveranitatea sa a înlocuit două seminții (vezi Deuteronomul 27:12,13, unde cu ocazia rostirii binecuvântărilor și a blestemelor, două triburi au fost înlocuite, astfel apare triburile Iosif și Levi în locul lui Efraim și Manase). Un alt exemplu este cel al primului rege din Israel, Saul care nu a fost ales din Iuda, seminția pentru regi, ci din seminția lui Beniamin, arătând astfel libertatea de a alege a lui Iehova (1samuel 9:1,2). Este potrivit ca primii ce vor merge la cer să fie din Israel, deoarece în Romani 2:10 BCR găsim următorul principiu: Dar slavă, cinste și pace va veni peste oricine face binele: întâi peste iudeu, apoi peste grec. Deci primii ce vor primi gloria sunt iudei, în număr de 144.000. În plus, după cum cei 144.000 sunt o cifră fixă literală, și sunt prezentați în contrast cu Marea mulțime care nu este compusă dintr-o cifră fixă, tot așa capitolul 7 din Apocalipsa mai prezintă un contrast, și anume 144.000 de evrei naturali în contrast cu o mare mulțime de oameni din toate națiunile.Pe lângă toate acestea, argumentul zdrobitor este că expresia semințiile fiilor lui Israel (Ap.7:4), nu apare nicăieri cu aplicație la creștinii compuși dintre evrei și ne-evrei. Nu avem nici un motiv să interpretăm altfel decât literal expresia: semințiile fiilor lui Israel (Ap.7:4). Doar Israelul natural are seminții nu și cel spiritual (compus din evrei și ne-evrei), Pavel folosește o expresie asemănătoare referindu-se la evreii naturali (Fapte 26:7), iar Iacov le scrie evreilor deveniți creștinii o epistolă în care îi descrie prin cuvintele cele douăsprezece seminții care sunt în împrăștiere, faptul că este vorba de creștini evrei este evident când se arată că acei creștini se adunau în Sinagogă (vezi Iacov 2:2). Să nu uităm de asemenea, că Iacov făcea lucrarea Domnului printre cei circumciși Galateni 2:9, și era purtătorul de cuvânt al evreilor din diasporă (vezi Fapte 21:17-21), astfel era de așteptat ca epistola să se adreseze lor, evreilor deveniț
i creștini din diasporă adică împrăștiați între națiuni. Pavel îi numește pe evreii naturali care cred în Isus Israelul lui Dumnezeu (Galateni 6:16). Astfel pe lângă toți ceilalți (dintre națiuni) care umblau după regula că în Cristos nici circumcizia, nici ne-circumcizia nu sunt nimic, ci este important a fi o nou creație, mai exista pe lângă acești toți și Israelul lui Dumnezeu care umbla după aceiași regulă, care nu putea fi altul decât evreii deveniți creștini. În concluzie, în Noul testament expresiile: semințiile fiilor lui Israel sau Israel se aplică doar în două moduri: fie la națiunea Israel, fie la evreii naturali care au devenit creștini (vezi și Romani 9:6). Nicăieri aceste expresii nu se aplică la creștinii dintre națiunii sau la poporul creștin compus dintre evrei și ne-evrei. Prin urmare, este clar că semințiile fiilor lui Israel de aici se referă la evrei naturali din 12 seminții descrise în continuare la v. 5-8. Ei apar mai întâi, și apoi marea mulțime dintre națiuni este prezentată tocmai ca să se împlinească din nou principiul din Romani 2:10: Dar slavă, cinste și pace va veni peste oricine face binele: întâi peste iudeu, apoi peste grec. Și chiar dacă la ora actuală majoritatea evreilor nu cunosc din ce seminție sunt, pentru Dumnezeu aceasta nu constituie o problemă.4.
Următorul indiciu despre care nu am vorbit îl găsim în Apocalipsa 14:2,3 unde se spune: Și am auzit venind din cer un glas ca un vuiet de ape mari, ca vuietul unui tunet puternic; și glasul pe care l-am auzit, era ca al celor ce cântă cu alăuta, și cântau din alăutele lor. Cântau o cântare nouă înaintea scaunului de domnie, înaintea celor patru făpturi vii și înaintea bătrânilor. Și nimeni nu putea să învețe cântarea, în afară de cei o sută patruzeci și patru de mii, care fuseseră răscumpărați de pe pământ. Observăm din acest text că ei sunt o clasă specială având privilegii unice deoarece numai ei pot cânta cântarea cea nouă. Aceasta după cum am văzut în cap.1 nu înseamnă că numai ei vor fi în cer, sau că numai ei sunt sigilați pe frunte, ci toți cei ce vor birui vor fi alături de Miel (comp cu Ap. 3:12,21). Nu numai ei sunt răscumpărați [lit. cumpărați] de pe pământ căci Ap.5:9,10 arată că Dumnezeu a răscumpărat oameni din orice popor pentru a fi regi și preoți, nu numai dintre semințiile fiilor lui Israel însă doar ei au fost răscumpărați dintre oameni, ca cel dintâi rod pentru Dumnezeu și pentru Miel. (v.4). Doar ei sunt primul rod, iar ceilalți răscumpărați întregesc rodul.5.
O altă afirmație descriptivă despre ei o găsim în v.4: Ei sunt aceia care nu s-au întinat cu femei, căci sunt virgini (Ap.14:4), când Biblia folosește expresia: Ei sunt aceia, este normal să așteptăm ca ceea ce urmează să se prezinte nu este ceva simbolic ci literal, astfel este potrivit ca însoțitorii mirelui să fie virgini ca mirele, iar dacă acceptăm expresia Ei sunt aceia care urmează pe Miel ca fiind literală, atunci trebuie să interpretăm tot literal și Ei sunt aceia care nu s-au întinat cu femei, căci sunt virgini, ca să fim consecvenți. În plus, să nu uităm că există fameni pentru Regatul cerurilor (Matei 19:12). De asemenea, dacă regii pământești au avut slujitori fameni [virgini], unii făcuți fameni de oameni (vezi Fapte 8:27), alții ca Nebucadnețar a ales tineri necăsătoriți ca să fie instruiți (Daniel 1:3,4), cu atât mai mult Regele regilor ar putea să aibă tineri virgini în garda lui de onoare. Și având în vedere principiul: < mai întâi iudeul > (Romani 2:10) cât și principiul: <cel necăsătorit (virgin) mai bine face> (1Corinteni 7:38), atunci cei 144.000 de evrei și virgini au prin excelență întâietatea asupra tuturor celor răscumpărați mai ales că în gura lor nu s-a găsit minciună, căci Sunt fără vină.Revenind la virginitatea lor observăm că textul spune că ei
nu s-au întinat cu femei nu cu femeia (la singular) cu prostituata Babilonului cum încercă să interpreteze unii. Cu siguranță că ei nu au făcut compromis cu Babilonul însă virginitatea lor descrisă aici este de natură fizică. Să nu uităm că celibatul ca și căsătoria este un dar de la Dumnezeu (1Corinteni 7:7), că cine nu este căsătorit poate sluji Domnului fără piedică, ba mai mult, este sfânt și cu trupul și cu duhul (1Corinteni 7:32-35). Pe lângă toate acestea, să nu uităm că sfințenia sau curățirea în domeniul sexual are importanța ei în fața lui Dumnezeu, nu degeaba supraveghetorii creștini nu pot fi decât soți ai unei singure soții, deci ne-fiind însurați prin re-căsătorie, tot la fel și diaconii (1Timotei 3:2,12). Văduvele recunoscute de adunare ca adevărate văduve sunt cele care nu au avut decât un soț (1Timotei 5:9), tot la fel preoții din Vechiul Legământ nu aveau voie să se căsătorească cu o prostituată, cu o femeie divorțată sau cu una care și-a pierdut cinstea (Levetic 21:7). În concluzie, nu vreau să înțelegem că căsătoria este păcat, căsătoria este sfântă dar celibatul și virginitatea este o virtute mai înaltă, și astfel este potrivit ca Domnul Isus care este desăvârșit să aibă o gardă de oameni desăvârșiți și din punct de vedere sexual.6.
Următoarea afirmație despre ei este prezentată în v.4 unde se spune: ei sunt aceia care urmează pe Miel oriunde merge El. (Ap.14: 4), astfel aceștia sunt însoțitorii mirelui Isus, ei îl urmează fizic în cer nu numai spiritual ca ascultare pe Domnul lor și a nostru, ei sunt garda lui, vitejii Lui, care nu sau compromis în timpul încercărilor necazului celui mare, în timpul acțiunilor fiarei, ei sunt crema celor 12 seminții al lui Israel. Ca cei 12 apostoli care l-au urmat pe Isus Fiul lui Dumnezeu pretutindeni în serviciul Său pământesc, tot așa acești 12Ś12000 sunt însoțitorii Lui fideli, primul rod pentru Miel care ajunge în cer înainte de restul răscumpăraților, și care îl însoțesc pretutindeni.7.
Ultimul indiciu despre ei apare în v.5 unde se spune următoarele: Și în gura lor nu s-a găsit minciună, căci Sunt fără vină înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu.. În timp ce oamenii lumii îl urmează pe tatăl minciunii (Ioan 8:44), aceștia îl urmează pe Miel și cât au fost pe pământ la fel ca și Isus despre care s-a spus: în 1Petru 2:22 El n-a făcut păcat, și în gura Lui nu s-a găsit vicleșug, ei nu au spus minciuni, și nu au înșelat cu buzele pe oameni (comp. cu Psalmi 24:4). Ei nu sunt ca profeții mincinoși care spun învățături și profeții false ca să înșele (Marcu 13:22). Și după cum ei sunt o rămășiță pură din Israelul care va fi în cer cu Domnul ei, tot așa și pe pământ va fi o rămășiță sfântă după cum este prezis de profetul Țefania: Rămășița lui Israel nu va mai lucra nedrept, nu va mai spune minciuni și nici nu se va mai găsi în gura lor o limbă înșelătoare (Țef. 3:13).CONCLUZIA FINALĂ:
Am observat pe parcursul acestui material că toți creștinii au speranță cerească. Deoarece însuși cuvântul creștin vine de la Cristos care înseamnă unsul (Matei 1:16 BCR n.s) deci conform Bibliei ori ești creștin și atunci ești uns cu Spiritul Sfânt, ori nu ești uns cu Spiritul Sfânt și atunci nu ești creștin.
Iar despre cei 144.000 am putut observa următoarele lucruri:
Că cei 144000 vor apărea în viitor când se va împlini profețiile din Apocalipsa, mai precis după deschiderea peceții a șasea. Un lucru este sigur ei sunt un grup de creștini care apar în viitor și nu care sau strâns de la Penticosta se. I e.n. Un alt lucru cert este că ei sunt o cifră literală nu simbolică, ei sunt evrei, virgini și o clasă cerească, care urmează pe Miel oriunde merge El.
Autor Ișfa Alin.